И колко партии влизат в парламента?
„Пет са партиите, които имат сериозен шанс да влязат в 44-тото Народно събрание. Няма сериозни структурни промени в изследванията през последните три месеца. Данните сочат, че най-голям шанс да влязат в парламента имат пет партии. В малките градове има страх да си кажеш за кого ще гласуват, защото могат да бъдат отхвърлени от обществото”, заяви в студиото на „Здравей, България” социологът от „Тренд” Димитър Ганев.
„Проучването се прави само на територията на България. Това, което очакваме е, че въпреки намалените секции на 35 на брой, в Турция ще гласуват между 40 000 и 45 000 души”, добави Димитър Ганев.
Според него ДОСТ ще покаже преднина при изборите на територията на Турция.
„Прагът за влизане в парламента ще бъде около 140 000 – 150 000 избирателни гласа”, изчисли социологът.
А какво сочат данните?
Пет партии са сигурни участници в следващото Народно събрание. Реформаторският блок запазва шансове за парламентарно представителство. ГЕРБ остава с лека преднина пред БСП.
Според данните първа политическа сила остава ГЕРБ с 29,8% от тези, които заявяват, че ще упражнят правото си на глас. Веднага след тях се нарежда БСП с 27,9%. След тях се нареждат Обединени патриоти (10,2%), ДПС (8,7%) и „Воля“ (7,3%). Това са партиите, които със сигурност ще имат представителство в следващото Народно събрание. Реформаторският блок запазва най-големи шансове за преминаването на парламентарната бариера, събирайки 3,8% от тези, които заявяват, че ще гласуват. Коалицията между АБВ и "Движение 21" получава 2,6% подкрепа. „Нова република” и „Да, България“ са съответно с 2,3% и 2,2%. Опцията „не подкрепям никого“ се предпочита от 3,1%.
Това сочат данните от проучване на изследователски център „Тренд“, направено по поръчка на вестник „24 часа“, реализирано между 10 и 16 март 2017, сред 1004 пълнолетни български граждани. Изследването е проведено „лице в лице“ и е представително за пълнолетното население на страната.
Малко над две трети от всички анкетирани вече са решили за кого ще гласуват, докато една пета все още не са решили. Привържениците на двете основни партии изглеждат убедени в избора си.
Повече от половината респонденти не следят предизборната кампания, докато 45% я следят. Най-младите са най-незаинтересовани от кампанията, докато над две трети от хората над 60 години я следят.
Информация за изследването: Проучването е възложено и финансирано от националното печатно издание - вестник „24 часа“. Изследването е изпълнено от Изследователски център „Тренд“ в периода 10.03-16.03.2017 г. чрез двустепенна гнездова извадка след предварителна стратификация по региони, сред 1004 лица на възраст над 18 години и е представително за пълнолетното население на страната. Методът на регистрация е пряко полустандартизирано интервю.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.
Редактор: