Деси Банова се среща с двама млади българи, за които успехът не се измерва с пари, а с добри дела
В рубриката „Истории на успеха” Деси Банова се среща с двама млади българи, обединени от една обща кауза – образованието. Те са хора, за които успехът не се измерва с пари, а със смислени каузи и добри дела. Те са новите будители на България. Той е Траян Траянов - програмен директор на фондация „Заедно в час”, а тя е Олга Нинова-Траянова - мениджър „Образование” в Института за прогресивно образование.
Деси Банова: Хубавите неща се случват, когато излезеш от зоната си на комфорт
Траян завършва бакалавърска степен в Харвард и магистратура в Кеймбридж. Работи в Ню Йорк, Лондон и Прага в големи консултантски фирми. Олга завършва магистратура в Кралския университет в Мадрид и работи в голяма инженерингова компания в Испания. И двамата обаче се отдават на това да бъдат полезни в родината, ставайки част от екипа на „Заедно в час”. И Траян, и Олга се сблъскват със скептицизма на близките си дали решението им да се върнат в България е правилно.
ИСТОРИИ НА УСПЕХА С ДЕСИ БАНОВА: Българска компания електрифицира далечни райони без ток
„За хора, които са в началото на кариерата си, винаги стои въпросът да намерят точната комбинация между смислена кауза, възможност за развитие и общност, която в крайна сметка да те подкрепя и да те развива. Аз намерих това за себе си в „Заедно в час”, казва Траян
И докато той става част от ръководния екип на фондацията, Олга приема да стане учител по програмата на „Задно в час”.
„Приех го като едно голямо предизвикателство и възможност да допринеса. Много беше идеалистично. С всичките трудности в началото на учителската професия, но аз го правех с голямо желание и мотивация. Аз се чувствах абсолютно на мястото си и знаех, че съм направила точния избор”, разказва Олга.
По-строги правила за поведение на учителите в градините и училищата
Учителите по програмата се сблъскват с различни предизвикателства в работата си, но силно мотивирани от това да засеят плода на познанието у децата, продължават напред. По думите на преподавателите най-трудното е децата да се мотивират и да се развие нагласата у тях да искат повече и да знаят, че заедно могат да постигнат повече. И резултатите не закъсняват.
„Виждаме, че ученици в класни стаи, в които ние работим, постигат един значителен напредък в четивната грамотност, а това е ключова компетентност от гледна точка на дългосрочната перспектива за развитие на всеки един човек. Имаме доста примери за ученици в класни стаи, където има наши учители, които след това са попаднали в много селективни гимназии или пък в университет. И тук говорим за ученици, при които статистиката показва, че не биха продължили в следващия образователен етап, но те го правят”, обяснява Траян.
Психолог: Учителите са затормозени, а децата нямат социална зрялост (ВИДЕО)
Фондация „Заедно в час” носи професионално вдъхновение и удовлетворение за Олга и Траян, но тя им носи и голямата любов. Олга и Траян се откриват един за друг. От тази голяма любов се ражда и тяхното дете Боян. И именно заради него и заради всички български деца Олга продължава де посвещава всичките си усилия на образованието, защото вярва, че това е най-силното оръжие за промяна и развитие на човечеството. След като завършва работа като учител по програмата на „Заедно в час”, Олга се присъединява към екипа на Института за прогресивно образование и работи като мениджър „Професионално развитие на учителите” и отговаря за иновативна система за преподаване на математика в час.
Учителите са сред най-честите жертви на "бърнаут"
„Приветствам хората да се връщат у нас по много причини. България дава изключително много поле за творчество, защото има много неща около нас, които могат да бъдат подобрени. В крайна сметка ние може да инвестираме сега с нашите действия за едно по-добро бъдеще”, казва Олга.
„Ако има сънародници, които ни гледат и търсят нещо такова - смислена кауза, възможност за развитие и общност - определено смятам, че могат да го намерят в България”, допълва Траян.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.