Има ли изход от капана, в който попадат камионите ни?

Спешна среща между българските и турските гранични власти заради километричните опашки на "Капитан Андреево".

Проблемът продължава повече от 2 месеца. Капацитетът на "Капитан Андреево" и на другия пункт - "Лесово" е такъв. От митниците обясняват, че за последните 5 години трафикът от камиони се е увеличил двойно. Тогава за денонощие са преминавали средно около 1 200 камиона в двете посоки, а сега - около 2 400.

Миналият месец пък е поставил абсолютен рекорд в историята по данни на Агенция "Митници". Обработени са 70 000 камиона като миналата година по същото време са били с 15 000 по-малко. Днес опашката от тирове е километрична.

За шофьорите на камиони последните километри преди "Капитан Андреево" са равни почти на целия им курс, като време. Всички на колоната искат държавата да вземе мерки.

През последните два дни ръководството на Агенция "Митници" и "Гранична полиция" проведе две срещи с колегите си от турска страна.

Над 20 километра опашка от тирове на „Капитан Андреево”

"Такъв е капацитетът. Няма как с организационни методи да бъде подобрена повече пропускливостта - 10 трасета на вход, 6 трасета на изход работят на макс", каза директорът на Агенция "Митници" Георги Костов.

На практика решение на проблема няма. Затова и единствено може да се мисли за изграждането на паркинги, за да не са камионите на пътя, което води и до опасности.

"Явно е дошло времето за изграждане на такъв буферен паркинг и държавата поне от това, което аз виждам, има желанието, нагласата и работи активно да се справи с този проблем", каза още Костов.


 
Варианти за разширяване на пунктовете или изграждане на нови на този етап няма. Един гранично-пропусквателен пункт не може да бъде построен в полето без пътна инфраструктура.

Затова и властите препоръчват на превозвачите и търговците да използват и други видове транспорт.
 
"Алтернативни маршрути има, но са свързани с повече средства. Фериботите за Италия са празни", заяви директорът на Агенция "Митници".
 
За шофьорите чакането на опашката води и до много други проблеми, като например санкции.

Очаква се след приключване на ремонта на "Лесово", от догодина капацитетът му да се увеличи с около 5 000 камиона на месец.

През декември предстоят и нови срещи на българските власти, този път с турските превозвачи.

Репортер: Димитър Иванов

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

 
Редактор: