От какво се нуждае българският туризъм?

„Еднозначната оценка на Националния борд по туризъм за ситуацията, в която се намираме, е че тя е близо до абсолютния колапс. Виждаме изключителна активност на преки наши конкуренти – Гърция, Турция, Хърватия, Черна гора, които провеждат активна комуникационна политика на международните туристически пазари и на световните медийни платформи. Трябва да изразим солидарност към всяка част от туридстическия сектор. Това е една много сложна система от взаимоотношения, която произвежда 15 % от БВП на страната. Тези хора трябва да бъдат чути и подкрепени". Това заяви в ефира на „Плюс-минус. Коментарът след новините" Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Национален борд по туризъм. 

СЛЕД ПАНДЕМИЯТА: Бизнесът в Банско все още се възстановява

Според нея най-сериозният инструмент за насърчаване на българския туризъм е в ръцете на министър-председателя. По думите й мярката 60/40 не работи за всички. „По-малко от 5 % са компаниите от туристическия сектор, които са се възползвали да кандидатстват по нея. Мярката трябва да бъде трансформирана в 80/0 и да действа и за новоназначени служители", поясни тя. 

Ползването на чадъри и шезлонги не бива да се обвързва с други услуги на плажа

Най-важната мярка, която все още има възможност да бъде въведена, е системата за ваучерите, заключи тя.

Повече гледайте във видеото

Редактор: Габриела Винарова