Авиокомпании въвеждат иновативни UV-системи, с които гарантират безопасността по време на полет
Все по-модерни технологии за дезинфекция на борда. Авиокомпании у нас вече въвеждат иновативни системи, с които гарантират безопасността по време на полет. Въпреки мерките, все още пътниците във въздуха са рекордно малко, а заради пандемията самолетните билети често се анулират. Как се обработва един самолет преди и след полет и каква част от пилотите и стюардесите са готови да се ваксинират провери Георги Георгиев в рубриката „На твоя страна”.
Авиокомпаниите очакват загуби за над 160 милиарда долара за 2020
През 2020 г. превозените от авиокомпаниите пътници са около 40-50% по-малко спрямо 2019 г. При чартърите спадът през миналото лято дори е достигнал 85%. Расте и броят на отказите при пътуване и анулациите при самолетните билети след положителни тестове, карантини и заболяване.
В същото време авиокомпаниите въвеждат все по-модерни системи за дезинфекция на борда. Броени минути преди пътниците да се качат, там идват UV-машини. С тях в самолетите се постига ниво на дезинфекция, каквото има в червените зони на болниците.
„От края на миналата година инвестирахме във внедряването на модернизирана и иновативна техника за UV-дезинфекция на нашите самолети. Разработена е специално за авиоиндустрията и няма аналог на пазара за сигурност, безопасност и дезинфекция”, обясни Ралица Русева, представител на националния авиопревозвач.
50% спад на въздушния трафик над България
Разтегателните UV-рамена обработват седалките, повърхностите и кабините на самолета, без да използват почистващи химикали. Така за по-малко от 10 минути може да се дезинфекцира пътнически салон от 30 реда места. Все повече авиопревозвачи у нас инвестират в нови технологии за дезинфекция на борда, разкриват от бранша.
Преди и след всеки полет салоните на самолетите се дезинфекцират и със сертифицирани препарати. А по време на самия полет въздухът се обновява през двигателите на всеки 2-3 минути през т. нар. HEPA-филтри. Мерките за безопасност при полет започват още преди пътниците да стъпят на летището. Тъй като там достъпът е ограничен и посрещачи и изпращачи не се допускат. А за да се избегне струпването на хора на самите терминали, повечето услуги вече са електронни. Всеки член на екипажа е предварително обучен как да действа в случай на заразен с коронавирус на борда.
Авиолинии с полет за... "никъде“
Въпреки че летенето със самолет се оказва сравнително безопасно, кризата в авиационния сектор продължава с пълна сила. Само за година трафикът е намалял наполовина. А от бранша се готвят за второ лято без пътници. Отливът на пътници се дължи не толкова на страха от заразяване по време на полет, колкото на непрекъснато променящите се правила за летене, категорични са от бранша.
Още по темата - гледайте във видеото.
Очакваме вашите сигнали и предложения за теми на имейла и фейсбук страницата на рубриката „На твоя страна”.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.