Мотивите са свързани с влошаването на показателите на дружеството

С постовете си в  държавните железници днес се разделиха председателят на Съвета на директорите Григори Григоров и изпълнителният директор на дружеството Никола Василев. Една от посочените причини за тази рокадата е фактът, че от началото на тази година влаковете у нас са натрупали над 70 хиляди минути закъснение и не са се движили по график. Освен това проверката на транспортния министър е показала, че хигиената във вагоните не е на нужното ниво. И още – има открити нарушения в обществени поръчки и съмнения за тяхното провеждане.

Транспортният министър назначи одит на договора за охрана на БДЖ

На 49-тия ден от управлението си министърът на транспорта Георги Тодоров направи размествания и в държавните железници. И уволни двама от шефовете им.

“Mотивите са предимно чисто оперативни – влошено експлоатационно състояние на превозите - както по отношение на товарни, така и по отношение на пътнически превози”, заяви транспортният министър.

БДЖ иска вандализмът да се криминализира

Един от тези мотиви засяга разписанията на влаковете у нас. И изчислението, че за първите шест месеца на годината над 4700 влака за закъснели с общо над 71 хиляди минути.  Друг гласи, че хигиената във влаковете е „занижена“, което според транспортното министерство е фактор за некомфортно пътуване.  Транспортният министър посочи и още причини за уволненията – обществена поръчка за ремонт на вагони, както и обществена поръчка за охрана.

„По отношение на поръчката за ремонт на локомотиви – там изпълнителят е избран без предварително обновление, с договаряне, което договаряне не е довело до никакъв икономически ефект за самата компания. Цената ми се струва съобразно съпоставката доста завишена. Тя прилича по-скоро за доставка на нов вагон, а  не за ремонт на такъв или модернизация на съществуваш вагон”, категоричен е министър Тодоров.

Заради това и докладите от вътрешната проверка на поръчките ще бъдат изпратени до Агенцията за държавна финансова инспекция, обяви министърът.

Какво обаче мислят и самите пътуващи за влаковете на БДЖ?

“В  България не съм особено доволен. Mизерия, нулева хигиена, мръсотия. Kошчетата са пълни, стъпва се по седалките, тоалетните са мизерни, няма никаква хигиенa”, споделя един от пътниците. А друг допълва: „Инвентарът е допотопен, той е от миналия век. Вътре може да умрете от жега”.

По отношение на качеството на влаковете част от пътуващите споделят, че много закъсняват.

А освободените шефове Григори Григоров и Никола Василев запазиха мълчание и не коментираха критиките. След рокатада управлението на БДЖ остава в ръцете на трима души, а конкурсът за избор на нови шефове ще бъде проведен възможно най-скоро.