Снимка: iStock
Новото в теоретичната част на изпитите са интерактивни видеоклипове
От началото на следващата седмица се въвеждат промени в теоретичния изпит за кандидат-водачите. Това обяви транспортният министър Георги Гвоздейков.
Новото в теоретичната част на изпитите са интерактивни видеоклипове, които ще показват реални ситуации на пътя. На бъдещите шофьори ще бъдат задавани въпроси, свързани с видеата и така ще се оценява умението на младите водачи да предвиждат опасностите и да реагират адекватно.
Предвиждат се и промени в практическия формат на изпита. Подготвя се въвеждането на нова система, която електронно и на случаен принцип ще определя маршрута на всеки практически изпит непосредствено преди началото му.
"Зона 30" в София: Какви са предимствата ѝ
Според експерти нововъведенията ще улеснят процеса и ще се намали влиянието на субективния фактор.
Kрасимир Георгиев, председател на Aсоциацията за квалификация на автомобилисти в България, смята, че ограничението от 30 км/ч е популистка идея. "Преди това трябва да се овладее безразборното паркиране, да се оправят неправилните знаци и да се премахнат контейнерите от пътните платна. Само с ограничаване на скоростта няма да се подобри цялостно пътната обстановка", заяви той.
От своя страна Aлекси Kесяков, бивш шеф на Пътна полиция, сподели, че "Зона 30" има в по-голямата част от Европа, а причината е, че 30 км/ч е граничната скорост, над която повредите по пешеходците рязко нарастват. Пътната инфраструктура трябва да обича хората", посочи той.
Повече гледайте във видеото.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Цветина Петкова