Само 6% от битовите клиенти на „Топлофикация София“ ЕАД са заявили реален месечен отчет на потребената енергия

През април 2023 г. не са констатирани нарушения на качеството на топлофикационните услуги, предоставяни на абонатите на „Топлофикация София" ЕАД. За съответния период във фактурите на потребителите дружеството е приложило утвърдената на 1.07.2022 г. с решение на КЕВР цена на топлинна енергия.

Това показват констатациите в приетия от КЕВР доклад за извършената проверка на дружеството във връзка с публикации за високи сметки по фактурите на абонатите за периода 1.04-30.04.2023 г., съобщиха от КЕВР.

ПРЕДСРОЧНО: Пускат топлата вода в източните квартали на София

Според действащата нормативна уредба формирането на месечните фактури на потребителите на топлинна енергия е извън регулаторните правомощия на Комисията. То се извършва по Методика за дялово разпределение на топлинната енергия, която е част от Наредбата за топлоснабдяването. 

Данните показват, че само 6% от битовите клиенти на „Топлофикация София“ ЕАД са заявили реален месечен отчет на потребената топлинна енергия и са получили начислени фактури за м. април 2023 г. Останалите 94% от клиентите получават месечни фактури, базирани на прогнозно потребление, което се изчислява съгласно Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия в сгради - етажна собственост. 

"Топлофикация Габрово" иска КЕВР да прекрати дейността ѝ

В резултат на извършената проверка КЕВР наложи принудителна административна мярка, като даде на „Топлофикация София“ ЕАД задължителни писмени разпореждания. В срок до 30.09.2023 г. дружеството следва да извърши проверка на настройките на системата за автоматично регулиране и при необходимост да извърши такава на всички абонатни станции в топлопреносната мрежа.

Редактор: Цветина Петкова