"Качествено обучение, тежък изпит и жесток контрол. Това ще промени начина, по който шофираме", обясни Георгиев

„Българинът се записва за книжка, не за шофьорски курс – да се научи да кара, а иска да има книжка. Повечето предложени промени в Закона за движение по пътищата са популистки. Винаги предпочитам един можещ и знаещ водач без книжка, отколкото един неможещ и незнаещ, но с книжка”. Това заяви Красимир Георгиев председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България в предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS.

Той е съгласен с тезата, че за да станеш шофьор, трябва да практикуваш. „Само обучението на бъдещите водачи не се електронизира, а все още е на хартия. Никъде в света няма изискване да  да имате диплома за 10-ти клас, за да се запишете за шофьорски курс. Нужно е да може да четете и да пишете, което се научаваме до 4-ти клас”, каза Георгиев. Той иронизира, че скоро ще се въведе и изискване за висше образование.

Над половин милион са невръчените глоби на шофьори

Той даде пример и с това че сериозни катастрофи стават и с по-малко мощни коли. За промените в Закона за движение по пътищата, които бяха приети вчера на първо четене. „Превръщаме контрола по пътищата в бизнес - КАТ ще ползва общинските камери, но ще превежда 70% от събраните глоби в общината. Защо общината не си събере глобите от стотиците хиляди неправилно паркирани автомобили и да напълни бюджета? Точим бюджета, за да слагаме колчета, противотанкови огради…”, каза Георгиев.

Той даде пример, че на места има неадекватни, девалвирали пътни знаци – на прав участък с чудесна видимост има ограничение от 40 км/ч. „Там е тази хранилка”, допълни Красимир Георгиев.

Той посочи и начин за намаляване на катастрофите – „Формулата е – качествено обучение, тежък изпит и жесток контрол. Това ще промени начина, по който шофираме”, обясни председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.