Той смята, че "зелената политика" трябва да се провежда с реални инвестиции
Първата ми крачка в предходния мандат като общински съветник беше осигуряване на нови превозни средства за северните линии. Завършихме трети метродиаметър, направихме реогранизация на наземните линии, открихме нова тролейбусна линия 3, нова трамвайна линия 27. Тръгна и довозващият транспорт – имаме вече 5 линии, които се обслужват с електрически бусчета. Това е резултат от съвместните усилия с кмета Фандъкова, каза Карлос Контрера, кандидат за кмет на София от ВМРО, в ефира на „Твоят ден“ по NOVA NEWS.
"Не съм любител на сугестията, че в София всичко е разруха и нищо не се е свършило, каквато кампания водят някои от днешните претенденти за кмет", заяви той.
Контрера подчерта, че не е привърженик на „зелена политика“ и въглеродно-неутрален град. Той обясни, че това което може да се направи по линия на екологията са конкретни неща: създаване на нови тролейбусни линии - 100% екологичен транспорт, развиване на довозващия транспорт с електрически микробуси, доставка на газови автобуси, разширяване на метрото. По негови думи, това са реалните „зелени“ инвестиции.
Контрера е на мнение, че горенето на гуми и отпадъци е най-големият замърсител. "В проучванията за чистотата на въздуха потънаха стотици милиони левове", категоричен е политикът.
Той смята, че трябва да се направи цялостна ревизия на начина на стопанисване на общинската собственост. „В София наистина има нуждаещи се семейства, които трябва да бъдат настанени в общински жилища. Такива апартаменти обаче няма, защото част от тях са окупирани от хора, които плащат по 50 лв. наем и ги преотдават за по 400-500 лв.“, заяви той.
Според Контрера проблемът с презастрояването може да бъде решен по два начина: общината да влезе в преговори с частните собственици и да изкупува терените за публични нужди или през градоустройствените планове тези терени да бъдат обявени за публични нужди и собствениците им да бъдат обезщетени с равностойни имоти.
За проблемите с „Топлофикация София" той смята, че трябва да се предоговори доставката на газ от „Булгаргаз“ към „Топлофикация“, тъй като настоящият договор е неизгоден за общинското дружество. „40-50 млн. лв., вместо да отиват във въздуха под формата на лихви в „Булгаргаз“, могат да се използват за инвестиции – ремонти на топлопроводи, подмяна на абонатни станции, изграждане на нови връзки за привличане на клиенти“, заяви Контрера.
Повече гледайте във видеото.
Редактор: Цветина Петрова