САЩ отговориха на тези атаки с ответни удари

От началото на войната между Израел и „Хамас” на 7 октомври, подкрепяни от Иран агенти засилиха атаките срещу военнослужещи на САЩ в Близкия изток, а подкрепяните от Иран хуси в Йемен атакуваха няколко военни и търговски кораба с балистични ракети и дроновете, пише Voice of America. От средата на октомври американските сили са били атакувани около 100 пъти в 10 различни локации в Ирак и Сирия.

Полковникът от резерва Майлс Кагинс е военен експерт в мозъчния тръст New Lines Institute. „През последния месец имаше повече атаки, отколкото за период от една година, докато бях в Ирак и Сирия като говорител на международната коалиция между август 2019 г. и септември 2020 г.“, заяви Кагинс. „Сега виждаме още по-смъртоносни и по-провокативни действия от страна на подкрепяните от Иран милиции, които очевидно се опитват да унищожат американските сили в Ирак и Сирия", допълни той.

Наровете на Израел: Как конфликтът с "Хамас" се отразява на селското стопанство (ВИДЕО)

САЩ отговориха на тези атаки с около половин дузина ответни удари, като този срещу тренировъчно съоръжение, използвано от иранската армия в Сирия. Наскоро бяха възобновени и патрулите срещу бойците на„Ислямска държава“, които бяха спрени до началото на нападенията.

Контраадмиралът от резерва на ВМС Марк Монтгомъри, старши сътрудник във Фондацията за защита на демокрациите каза, че американската администрацията се е съсредоточила погрешно върху предотвратяването на разширяването на войната между Израел и Газа в Близкия изток.

Как се отразява конфликтът между Израел и "Хамас" върху икономиката на Западния бряг

„Проблемът е, че не възпират заплахата, която има срещу силите на САЩ. Ако те претърпят значителни щети и смъртни случаи, Съединените щати ще бъдат принудени да предприемат много категоричен ответен удар. Този отговор всъщност ще предизвика ескалацията, от която се притесняват”, коментира Марк Монтгомъри, контраадмирал от резерва на САЩ.

За зачестилите атаки срещу американски военни Монтгомъри заяви, че това в крайна сметка ще доведе до смъртни случаи, до ограничения върху корабоплаването, повишени застраховки и тарифи за корабоплаване и в крайна сметка – неблагоприятно въздействие върху световната икономика, допълва Voice of America.

Редактор: Калин Дацов
Източник: Voice of America