Снимка: iStock
Коментар по темата с говорителя на спешния телефон Дани Недялкова
Над 40% от обажданията на спешния телефон са шеги или грешки. Междувременно линията предлага допълнителни услуги и подкрепа за гражданите, които все още не са масово известни.
„На спешната телефонна линия делим постъпващите сигнали на регламентирани и нерегламентирани обаждания. Нерегламентираните обаждания касаят шум, справка, шега, искане за информация. Това за нас е сериозен проблем, тъй като се вземат спешни линии с питане какво е пътната обстановка, какво ще е времето, защо гражданите нямат ток, защо нямат вода, къде има задръстване по магистралите. Това са въпроси, на които ние нямаме как да дадем отговор. Затова апелирам към хората да звънят на телефон 112 единствено, когато действително имат необходимост от помощ. Такива са ситуациите, в които е застрашено тяхното здраве, живот, сигурност, имущество или има потенциална такава заплаха”, коментира в студиото на предаването „Социална мрежа” по NOVA NEWS говорителят на Дирекция „Национална система 112” Дани Недялкова.
206% ръст: Зачестяват сигналите за терористични атаки на тел. 112
По нейни думи винаги преди да звънне на 112, човек трябва да си зададе няколко въпроса. „Този проблем, който ми се случва в момента, действително спешен ли е? Коя служба би могла да ми помогне в тази ситуация? Имам необходимост от лекар, от полиция, от пожарникар или от планински спасител? Тоест, винаги трябва да преценим дали действително случаят е спешен и дали трябва да наберем 112”, посочи още Недялкова.
Според нея има много подадени сигнали на спешния номер от българи, които са в чужбина и не разбират езика, в страната, в която се намират. „Това са така наречените „трансгранични обаждания”. Когато български гражданин е изпаднал в бедствена ситуация, на територията на някои от европейските страни; когато чужд гражданин търси помощ от нас чрез телефона 112 в неговата държава”, добави още Недялкова.
Говорителят на Дирекция „Национална система 112” обясни, че в Европа телефон 112 функционира във всяка страна. „Създаден е с цел да бъде идентичен във всички европейски държави, лесен за запомняне и да улесни максимално гражданите”, добави още тя.
„През 2018 г. въведохме специални приложения за тези хора. Те са достъпни от компютър, смартфони и от мобилни телефони. Единственото условие е, хората със слухови или говорни увреждания да се регистрират в съответното приложение. Вписвайки се в това приложение, чрез чат-сесия да опишат своят проблем, така че операторът да разбере от каква точно помощ се нуждае съответния човек. За улеснение на тези хора са въведени три бутона - на Спешна медицинска помощ, на полицията и на пожарната”, каза още Недялкова. Тя обясни, че глобите за фалшиви сигнали са между 10 и 20 хиляди лева.
Повече по темата гледайте във видеото.
Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase