Купуват ли българите все повече лодки за милиони?
По-екологични и по-икономични, но все така впечатляващи като дизайн - за поредна година яхтеното пристанище в Монако събра най-луксозните лодки в света. Яхтената индустрия често се определя като “бавна” по отношение на иновации и екология, но играчите в бизнеса от години работят усърдно за намаляване на вредните емисии с 20% до 2030 година.
Летен лагер по ветроходство за деца в Балчик, Каварна и Шабла
Тази година, сред плеядата от морски бижута, погледите събираше и български луксозен катамаран - "Сънрийф 100 пауър". "Реално в Монако в момента е премиерата на този модел. Изключителното за него е размерът – 486 квадратни метра - не е апартамент или къща на вода, ами си е цял блок", каза Петко Бачийски, дилър на яхти. 28-метровият катамаран разполага с хидравлична платформа, която се превръща в частен плаж, бар зона, голям салон с тераса и пет спални предлагащи гледка отвсякъде. "На този катамаран вече може да се види, че българинът вече има яхтинга в себе си, има яхтена култура, която еволюира. В последните години купува нови, а не просто големи лодки на 15 години", добави Бачийски. По думите му за този катамаран производственият процес е 24 месеца.
Промените в социалния живот след пандемията, желанието за свобода без ограничения и възможностите за работа от дистанция карат все повече наши сънародниците да избират плаващ дом. Дали за бизнес, за лично ползване или и за двете – изборът при покупка на плавателен съд е различен.
"В последните години българинът е все повече ориентиран не само към модерни, но и към еко технологии. На този катамаран климатикът може да работи без генератор, без двигател, което означава, че няма никакви вибрации, никакъв шум. В същото време това е и еко, защото няма употреба на дизелово гориво", поясни Бачийски.
Още по темата гледайте във видеото.
Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase