Той коментира предложенията за промяна на организацията на движение на пътя

От София до края на магистрала „Хемус” на 22 места има промяна на скоростния режим. Каква магистрала е това? Новите промени за организация на движението на тъпя, които искат да пуснат, са така направени, че да можем Фондът за пътна безопасност да бъде попълван. В него към момента има около 500 милиона лева, които не са изразходвани. Този фонд се използва като търговско дружество, а не за да решава проблемите на пътната безопасност. С парите от него се купуват коли и камери, за да бъде пълнен той още повече. Това каза председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев в предаването „Офанзива с Любо Огнянов” по NOVA NEWS.

Експертът посочи, че от София до Варна има над 2000 пътни знака. „Това означава, че ако пътуваме пет часа, на минута мозъкът ни трябва да възприема около 6 знака. Няма такъв мозък, който може да поеме такава организация на движението, затова ние просто не я спазваме”, обясни още той.

Какво предвиждат предложените от МС промени в Закона за движение по пътищата

Основната причина за тежките катастрофи е човешката грешка, заяви Милчев. И подчерта, че скоростният режим е сбъркан, маркировката е така направена, че се уморяваме и има нулев контрол върху използването на мобилни телефони.

Той смята, че трябва да бъдат забранени мобилните приложения, които известяват къде има поставени камери на КАТ на пътя.

Експертът каза, че прилагаме добри практики от Европа, но не ги адаптираме към реалността в страната.

Целия разговор гледайте във видеото.