Снимка: iStock
Това посочва Европейската федерация за транспорт и околна среда
Най-добрата железопътна компания в Европа е италианската „Трениталия" (Trenitalia), съобщава БТА. Това посочва Европейската федерация за транспорт и околна среда, която публикува днес класация на 27 компании, оценени по различни критерии като цена и надеждност.
На последно място е „Евростар" (Eurostar), съобщи Франс прес. Влакът „е гръбнака на мобилността в по-голямата част от страните в Европа, който обаче често е критикуван заради слабости", каза Виктор Тевне, координатор по въпросите на жп транспорта в мозъчния тръст.
Милиони за вагони: Ще намери ли държавата начин за модернизирането на БДЖ
Европейската федерация за транспорт и околна среда иска с това проучване да предложи рамка за цялостно сравнение, която да вдъхнови компании да следват добрите практики, да постигнат напредък, както и да насърчи страните да въведат по-благоприятни регулации за железопътния транспорт. За да се направи оценка на компаниите по отношение на маршрутите на къси и дълги разстояния, които предлагат, се използва серия от осем критерия, най-важният сред които е цената. Надеждността, наличните програми за намаления, политиките за компенсиране, впечатленията на пътниците и наличието на нощни влакове или места за велосипеди също се вземат предвид.
С най-добър рейтинг, според тези критерии, е италианската „Трениталия", която предлага едно от най-добрите съотношения качество - цена на континента, според неправителствената организация. Тя се отличава в почти всички категории с изключение на предлагането на велосипеди. След нея се нареждат Швейцарските федерални железници (SBB) и „РегиоДжет" (RegioJet), която е оператор на влаковете в Чехия и към съседните страни.
Специални тарифи, като отстъпки за семейства и определени възрастови групи, могат да направят железопътния транспорт по-достъпен. В тази категория най-високите оценки са за българската БДЖ, поругалската държавна железопътна компания (CP), „Хеленик трейн", шведската железопътна компания за пътнически превози (SJ) и италианските оператори „Итало" (Italo) и „Трениталия".