Финансирането ще укрепи икономиката, ще поощри растежа и конкурентоспособността и ще подобри жизнения стандарт

Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) отпуска заем на стойност 250 млн. евро на България в подкрепа при съфинансирането на приоритетни проекти по европейските програми в периода 2021-2027 г. Те ще ускорят развитието в области вариращи от енергийна ефективност и води до транспорт и научни изследвания. Финансирането ще укрепи икономиката, ще поощри растежа и конкурентоспособността и ще подобри жизнения стандарт.

ЕС: Скопие ще преговаря за присъединяване, ако изпълни условията, Коридор 8 е топ приоритет

Финансирането от ЕИБ ще помогне на България да съфинансира инициативи, които получават безвъзмездни средства от бюджета на Европейския съюз за повишаване на енергийната ефективност на сградите и производствата, подобряване на пречистването на отпадъчните води, подпомагане на бизнес изследванията, модернизиране на железопътния траспорт и защита на почвите, наред с други цели. Специален фокус ще бъде поставен върху проекти, които насърчават иновациите и дигитализацията, допринасят за зеления преход и подобряват транспортната свързаност.

Това е първият транш по структурна кредитна програма в размер на 1 млрд. евро, одобрена от ЕИБ за България за текущия програмен период. Съвместно с по-мащабни проекти, този транш може да бъде използван за финансиране на по-малки проекти, които  не отговарят на изискванията за пряко финансиране от ЕИБ.  

Брюксел: България и Северна Македония ще строят критично важния Коридор 8

Този финансов механизъм е логично продължение на успешното сътрудничество между ЕИБ и България. Партньорството включва подобни кредитни споразумения за 500 млн. евро през 2014 г. и 700 млн. евро през 2007 г. Средствата по тях бяха изплатени и усвоени за съфинансиране на проекти в България, подкрепяни от ЕС, включително за разширяване и модернизиране на железопътния превоз и магистралната инфраструктура, за развитие и рехабилитация на водоснабдяването и пречиствателни станции за отпадъчни води, както и за подобряване на обществения транспорт в столицата. |

Редактор: Цветина Петкова
Източник: БГНЕС