Анализ на експерти

Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а други шестима бяха ранени? Сработила ли е системата на НКЖИ против инциденти и допусната ли е човешка грешка? Темата в студиото на „Здравей, България” анализираха председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев и проф. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на железопътните предприятия, и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.

Два товарни влака се сблъскаха челно край Локорско: Има загинали и ранени (ВИДЕО+СНИМКИ)

„Тук има поне няколко грешки. Заради една не може да стане катастрофа. Има минимум едно действие против правилата”, категоричен е Бунев. Според него е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е потеглил от коловоз без светлинна сигнализация.

Експертите обясниха, че най-вероятно една от композициите е тръгнала от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Влаковете се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.

„По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици”, каза Иванов.

Целия разговор гледайте във видеото.

Редактор: Калина Петкова