Данните сочат, че в България между 2010-2020 г. са загинали 1513 пешеходци

Експертите от Европейския център по транспортни политики заявяват, че голяма част от материалите, които се използват за направата на пешеходни пътеки, не са качествени - няма светлоотразителни перли, не се спазват изискванията за местата, на които би следвало да се поставят "зебрите". Данните сочат, че в България между 2010-2020 г са загинали 1513 пешеходци.

"Светлоотразителните перли са особено важни в населените места. Много е важно светлоотразителността да бъде висока там, където има улично осветление, тъй като се получава разсейване на светлина и има шанс водачите да не видят пешеходеца", коментира Диана Русинова, експерт по пътна безопасност, в студиото на "Социална мрежа" по NOVA NEWS.

Кои са най-опасните кръстовища и пешеходни пътеки в София

Експертът обясни, че има изискване в Наредбата за пътната маркировка колко пешеходеца на час трябва да пресичат, за да се направи пешеходна пътека на определено място, но много рядко се прави оглед на инфраструктурата. За проекрирането е необходимо да се прецени полето на видимост и да се прилагат по-специални мерки в райони с болници или училища, където видимостта трябва да е много добра. Русинова допълни, че е добре е да има червено или черно поле за повишаване на сцеплението на местата с повишен риск.

"От едната страна е добрата инфраструктура, но от другата страна е отговорността на пешеходците" , добави Диана Русинова. По нейни думи "легнали полицаи" трябва да бъдат поставени преди пешеходните пътеки, за да може да се даде повече време за реакция както на водача, така и на пешеходеца.

Целия разговор гледайте във видеото.

 

Редактор: Цветина Петкова