Той може да превозва 2100 пътници

Австралийски корабостроител пусна в експлоатация кораб, който описа като най-големия кораб на електрическа тяга в света – 130-метров гигант, способен да превозва 2100 пътници, предаде АФП.

Идентифициран от корабостроителната компания Incat като Hull 096, алуминиевият катамаран се задвижва от над 250 тона батерии и е построен за южноамериканския фериботен оператор Buquebus.

Той e проектиран да превозва пътници и до 225 превозни средства през река Ла Плата между Буенос Айрес и Уругвай.

Hull 096 доказва, че мащабните транспортни решения с ниски емисии не само са възможни, но и са готови за употреба“, заяви Стивън Кейси, главен изпълнителен директор на Incat, в изявление след пускането на кораба в река Дървент в Хобарт, островната държава Тасмания.

Според Международната морска организация, орган на ООН, отговарящ за корабоплаването, корабоплаването е отговорно за почти 3% от глобалните емисии на парникови газове, които се считат за причина за глобалното затопляне.

Златната ера на ветроходните кораби се завръща

Миналия месец държавите членки на IMO гласуваха в подкрепа на глобална система за ценообразуване, която да спомогне за ограничаване на морските въглеродни емисии, като до 2028 г. всички кораби ще бъдат задължени да използват горива с по-ниско съдържание на въглерод, в противен случай ще им бъдат наложени финансови санкции.

Екологичните лоби групи обаче се опасяват, че преминаването към биогорива има свои собствени проблеми, като обезлесяването, и не е достатъчно за решаване на проблема с морските емисии.

Батериите и системата за съхранение на енергия (ESS) на Hull 096 ще осигуряват повече от 40 мегаватчаса инсталирана мощност, съобщи Incat. Системата ESS е произведена от финландския производител на двигатели Wartsila и е свързана с осем електрически задвижвани водни джета.

„Фериботите играят жизненоважна роля за задоволяване на нарастващото търсене на екологично устойчиви транспортни решения, като електрифицирането на корабите е ключово решение за прехода на сектора към нулеви емисии“, посочи в същото изявление Роджър Холм, президент на Wartsila Marine.

Корабът първоначално е бил кръстен „China Zorilla“ и е бил проектиран да се задвижва с втечнен природен газ (LNG), преди да бъде преконфигуриран за задвижване с батерии. 

Редактор: Цветина Петрова
Източник: БГНЕС