Снимка: БГНЕС
130-тият километър на магистрала “Тракия” си спечели ужасна слава през последните месеци...
130-тият километър на магистрала \"Тракия\" си спечели ужасна слава през последните месеци с тежки катастрафи, загинали и ранени хора. Шофьори, които постоянно минават от там са убедени, че заслуга за това има деформираната асфалтова настилка, споделиха притесненията си с нас.
Според думите им участъкът е осеян с неравности, а асфалтът е вълнообразен. Шофьорите смятат, че за да спрат инцидентите с жертви „злополучната\" отсечка трябва спешно да се преасфалтира. Това е един от най-натворените пътища през летния сезон.
Пътят на Николай всеки ден минава през 130-тия километър на магистрала \"Тракия\", известен напоследък сред шофьорите като \"черната отсечка\", заради многото катастрофи.
„Конкретно тези бабуни изхвърлят към лявата мантинела. Такова е усещането. Задната част на автомобила тръгва лека на ляво да изпреварва. Това е може би една от причините за многото инциденти на това място.\", споделя Николай.
В нито един от протоколите за станалите тежки катастрофи обаче не е отбелязан фактът, че настилката е деформирана и че точно тук има пропадане на магистралата.
Според него този участък в това си състояние предразполага за честите пътно-транспортни произшествие. И за да не бъдем голословни пред Държавната пътна агенция, заведохме директорът на областното пътно управление на проблемния участък.
Истината е, че още миналата година отсечката-убиец е трябвало да бъде преасфалтирана, но това не е станало заради липсата на пари. Едва след жестоката катастрофа с автобуса, при която загинаха 9 души, държавата най-после е намерила средства за ремонт на участъка.
Факт е обаче, че след инцидента с автобуса единствено тук в цялата страна са поставени нов вид мантинели, които да предпазват превозните средства от удар в бетонните колони на надлеза.
Формулата на безопасното каране е една – разумно шофиране и добри пътища. Когато едно от тези условие е нарушено, изходът е повече от ясен.