Снимка: БГНЕС
Смята директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов...
Липсата на Гаранционен фонд е нарушение на европейските правила и създава проблеми в ситуации като тази с руските и финландски туристи. Това заяви за \"Календар\" директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов. По думите му за проблемите на фирмата туроператор, която дължи милиони на националния авиопревозвач, се е знаело още от средата на сезона.
Сумата от 7 милиона лева, която туроператорът дължи на националния ни превозвач е заради системно неплащане, смята Румен Драганов.
\"Един полет струва от порядъка на 25 00 евро, тогава, когато говорим за пет милиона евро като общо задължение към един авиопревозвач, това означава, че имаме натрупване на много неплатени полети и фактически транспортьорът е извършвал нарушения, превозвайки туристи, без те да бъдат заплатени\", заяви Румен Драганов.
Според Драганов провалените полети не струват повече от 200 хиляди евро и едва ли е проблем парите да бъдат платени. Фирмите-нарушители обаче уронват имиджа на българския туризъм.
Националният борд по туризъм многократно е предупреждавал, че у нас има фирми, които могат да изпаднат в тежко състояние.
\"Този проблем произлиза от това, че България излъга ЕС и не създаде гаранционен фонд през 1998 година, тогава, когато от нас се изискваше да направим такъв гаранционен фонд\", допълва Драганов.
В спешни случаи този фонд дава възможност да бъдат изтеглени, както български, така и чужди туристи, изоставени от български туроператор.
Само за 1 година страната ни изпада за втори път в подобна ситуация. През март български туристи провалиха почивките си, заради кризата в Египет.