Повече от 90 хил. абонати на дружеството останаха без ток в понеделник

Държавният енергиен регулатор обмисля възможността да поиска информация и анализ на вчерашната авария в столицата. Повече от 90 хил. абонати на електроразпределителното дружество останаха без ток в продължение на три часа.

 

Причина за аварията, която засегна осем района в София, се оказа автоматичното изключване на 110-киловолтов кабел в подстанция „Орион”. Без електричество останаха „Илинден“, „Сердика“, „Триадица“, „Красна поляна“, „Възраждане“, „Оборище“, „Средец“, „Красно село“.

 

Българският потребител има право съгласно общите условия на договора с ЧЕЗ да предприеме действия за защита на правата си. Те са описани в общите условия”, посочи един от членовете на ДКЕВР Еленко Божков, цитиран от БГНЕС. По думите му, ако клиентите на ЧЕЗ се чувстват ощетени от аварията, могат да предприемат съдебни искове.

 

Според Божков вчерашната авария в електроразпределителната мрежа на ЧЕЗ не би трябвало да се квалифицира като форсмажор или непреодолима сила. „Доколкото разбрах, аварията се е случила след заработване на защита вследствие на несиметричност в измерителни трансформатори, предизвикана от по-голямото натоварване на кабела заради подготовка на ремонтни работи”, обясни представителят на регулатора.