Данните показват, че стабилни компании не са могли да обслужват плащанията си

Блокадата на границата ни с Турция през изминалите месеци, както и вариантите за увеличаване на цените за преминаване на български камиони през границата, са се отразили негативно на българските транспортни компании по отношение на тяхната задлъжнялост. Това заяви председателят на Асоциацията на колекторските агенции в България (АКАБ) Райна Миткова-Тодорова, цитирана от „Фокус”.

 

По думите на Миткова – проблемите на българо-турската граница са се отразили на компаниите в сектора, тъй като над 50% от транспорта минава през Турция.

 

„По време на блокадата, много големи и стабилни транспортни фирми временно са били неспособни да обслужват плащанията си”, подчерта експертът.

 

През тази година данните показват, че спедиторските и транспортните компании в у нас доста задлъжняват. „Транспортният секторът е трудно да бъде определен и като „много рисков” и като „много неопределен”. При него има фирми, които са в добро финансово състояние, но има и други, които са в критично”, посочи експертът.

 

По думите й по отношение на кредитите си, транспортните компании, макар и в затруднено положение, правят частични плащания с цел да се запазят, за да не се стигне до крайни мерки.

 

„При компании в сектора, превозните средства са основно оръдие на труда, и те ги пазят изключително много. Това е причината те да преговарят докрай своите задължения и отношенията си с кредиторите”, коментира Миткова-Тодорова и добави, че ако се стигне до изземане на камиони от кредитори, то компанията е решила да прекрати своята дейност.