Снимка: Shutterstock
От Брюксел предупреждават, че нарушителите може да бъдат наказани
38% от сайтовете за туристически услуги в Европа не спазват общото законодателство за защита на потребителите, а само 62% са изрядни, сочи проверка на Европейската комисия.
От Брюксел предупреждават, че нарушителите може да бъдат наказани.
При проверката европейските чиновници са следили дали информацията за основните характеристики на услугите е лесно достъпна на уебсайтовете, дали цената е посочена на достатъчно ранен етап и дали включва допълнителни разходи. Едно от важните условия, на които уебсайтовете трябва да отговарят, е написването на информацията на ясен и разбираем език.
В туристическите уебсайтове също така трябва да има посочен електронен адрес, на който да се изпращат въпроси и жалби. Това е и едно от основните нарушения, които служителите на ЕК са открили. В туристическите сайтове често липсва задължителната информация за самоличността на търговците и по-конкретно за техните електронни адреси, което лишава потребителите от възможност за обратна връзка. Сред водещите нарушения е и липсата на ясни инструкции как да се подаде жалба.
Друг проблем е, че четно не се дава възможност изрично да избереш дали да заплатиш допълнителните разходи, като например такса за багаж, застраховка и такса за качване на борда с приоритет.
При проучването е установено, че близо 20% от сайтовете не посочват предварително крайната цена на услугата. Тя се появява на екрана, едва след като клиентът вече си е направил резервация.
Проучването е обхванало 209 сайта. Някои практики в туристическия сектор са в процес на преразглеждане, за да могат потребителите да разполагат с цялата необходима информация и да правят информиран избор.