Сблъсък на мнения - бивш директор на "Пътна полиция" и участник в ПТП-то

 

„Категорично имаше разлята течност на пътя, кафеникава. Аз не знам дали това е нафта, масло, нито кога и по какъв начин се е разляла. Моят автомобил беше един от първите катастрофирали, може би шести или седми. Веднага след това започнаха да се блъскат всички останали в нас. Имахме чувството, че гърмят бомби. Когато излязохме от страната на Ботевград, се виждаше с просто око, че има разлята течност. Самата настилка беше абсолютно хлъзгава, сякаш имаше някаква поледица”, заяви за „Здравей, България” депутатът от Патриотичния фронт Валентин Николов, който е един от катастрофиралите в тунела "Витиня" миналата седмица. Имало ли е наистина разлято гориво на пътя преди зверската катастрофа?


„Линейките и полицията дойдоха след втория час. Не го твърдя само аз, твърдят го всички очевидци”, добави той.


„Не смятам, че е някаква течност, разлята в тунела. В тунела платното най-вероятно е по-хлъзгаво от това, което е навън, защото в тунела се натрупва мръсотия, докато платното отвън дъждът го измива, вятърът издухва боклуците. Това се получава при такива метеорологични условия – тази прах на пътя. От газовете на автомобилите има наслоения и върху пътя, и върху стените на тунела”, коментира Алекси Стратиев – бивш директор на КАТ – Пътна полиция.


По думите му при лоши метеорологични условия трябва да се кара със скорост, по-ниска от разрешената.


„Всеки водач преценява своите умения, състоянието на гумите, състоянието на автомобила и кара с такава скорост, която му гарантира някаква безопасност”, добавя Алекси Стратиев.


Целия разговор гледайте във видеото.

 

Репортер: Искра Урумова