Разследването на катастрофата на Витиня продължава
Тунелите у нас - в окаяно състояние. Признанието идва от регионалния министър Лиляна Павлова пет дни след тежката катастрофа в тунела "Витиня". Шофьорите продължават да твърдят, че по пътя е имало разлято гориво.
Дни след тежката катастрофа в тунела „Витиня” въпросителните около инцидента остават. Още се чакат резултатите от разследването. Продължават обаче разказите за това, че на пътя е имало разлив на гориво.
В деня на инцидента Иван също видял такова петно, но на път Е79, който продължава към Враца и е в близост до магистралата. Предполага, че източникът е един и същ.
Сигнал в пътната агенция за разлив на гориво преди инцидента обаче няма. Факт обаче, според регионалния министър, е и че тунелите не са ремонтирани от 25 години заради липса на финансиране.
"Средствата са огромни, за да се отремонтират абсолютно всички тунели. Инвестицията е над 60 милиона лева, което е само за пет тунела, а такива средства нямаме”, коментира Лиляна Павлова.
"Тунелите са в изключително висок влажен участък, там се стичат подземните води от скалата. Те овлажняват пътната обстановка, особено през есента и пролетта. Има и мъгли”, обясни още регионалният министър.
Именно затова максималната скорост в тунелите за зимния сезон се намалява от 80 на 70 км/ч.