40 000 лeвa е сумата, която се отпуска от държавния бюджет, за да се подпомогнат кампаниите
„Нямам нужда от реклама”, каза в „Здравей, България” кандидатът за президент Димитър Маринов–Митьо Пищова. По думите му медийните пакетите са били разпределени там, където той не е искал.
„Основната идея е, че чрез тяхната кандидатура искахме да направим шоу и да покажем каква е действителността. Искахме да събудим хората”, каза от своя страна Георги Георгиев, който е председател на Българското национално обединение. Той сподели, че е актьор, който в момента играе в театъра "Избори".
На въпрос дали стои и зад друг кандидат за президент - Кемал Рамадан, Георгиев категорично отрече тази информация.
40 000 лeвa е сумата, която се отпуска от държавния бюджет, за да се подпомогнат кампаниите на партиите, коалициите и инициативните комитети, които не получават държавни субсидии, за да проведат своите кампании.
Всеки инициативен комитет избира колко и в кои медии да похарчи своята сума. Преди договорът да се сключи обаче има процедура.
Отхвърлени договори от Централната избирателна комисия вече има. Сред тях е този на лидерът на партията „Българска пролет” и независим депутат Велизар Енчев, който пожела да инвестира 36 000 от отпуснатите му средства за телевизията, в която самият той има предаване.
По информация на вестник „Сега” е отхвърлено и искането за договор на председателя на инициативен комитет Николай Михайлов, който е избрал да преведе 39 962 лева отново на същата телевизия. В същото време Централната избирателна комисия вече е одобрила други заявки за по-малки сума за агитация в същата медия.
Като фаворити на комитетите се очартават и две радиостанции - от Видин и от Силистра, където според изданието две от гражданските сдружения вече са се опитали да насочат над 39 900 лева към двете медии.
По информация на сайта „Отворен парламент” към 17 октомври разпределените средства по медии са за над 1 млн. лева.
Повече по темата гледайте във видеото.
Редактор: