В китайския административен район се грижат за ограничаването на трафика
Да паркираш в Хонконг се оказва истински лукс. С огромните за джоба такси, управниците на града ограничават трафика и увеличават използването на градския транспорт.
Как се справят китайците и как - българите?
В Хонконг няма как да не направи впечатление перфектно организираната транспортна мрежа. 7 милиона души, колкото цяла България, се движат всеки ден почти без проблеми.
Проблемът със задръстванията е решен с огромните такси за паркиране. Единствено богаташите си го позволяват. Останалите не ползват колите си, а градския транспорт. Според световна класация Хонконг се нарежда на второ място, където месечното паркиране излиза близо 1200 лева.
За сравнение - София заема 108-о място. В столицата сумата за паркиране в "синя зона" е 650 лева, а в "зелена" - 450 лева месечно.
Оказва се, че от Пътна полиция не разполагат с данни колко са колите в София. Знаели само, че на ден се регистрирали между 500 и 700 автомобила. Прииждащите коли не притесняват кметството и посочват, че инфраструктурата се справя с наличния поток от автомобили. Общината е преброила точно 1 022 000 коли със софийски номера. За почти всички се плащат данъци. В много от случаите обаче колите на хора, които живеят от години в София, са регистрирани в други градове. Данъците се плащат в провинцията, а се използва столичната инфраструктура.
Дали обаче е нужно всички, които живеят в София да плащат и данъците на колите си тук, за да има повече пари за пътища и транспорт? Категоричен отговор няма.