Фирмата е отговаряла за трасето, на което се случи тежката катастрофа с автобус край Своге

Разследващи и жандармерия влязоха в сградата на „Трейс груп” в София. Фирмата отговаря за трасето, на което се случи трагедията с автобуса край Своге.

Следователите от Национална следствена служба извършиха проверка във връзка с разследването на състоянието на Път II-16 Елисейна - Своге. Те влязоха в сградата в столичния квартал "Лозенец" и изнесоха документация на фирмата. 

Шофьорът на преобърналия се край Своге автобус – с обвинение

„Трейс Груп Холд“ АД е оказала цялостно съдействие на разследването. 

Крайният срок, който са имали от фирмата да ремонтират пътя, е бил 15-и август. Ремонтът е завършен в края на 2016-а, след като продължава близо 4 години и струва 23 милиона евро. Скоро след края на ремонта обаче започват проблемите по пътя. 

От фирмата отрекоха да имат вина за инцидента. В писмо до медиите от „Трейс Груп Холд“ пишат, че асфалтовата настилка е положена през 2014-та, а пътят е пуснат в експлоатация същата година, въпреки че обектът е приет две години по-късно и затова не могат да носят отговорност как е поддържан в този период.

СЛЕД КАТАСТРОФАТА: Разследващи направиха пореден оглед на автобуса (ВИДЕО)

"Тук имаме изцяло новоремонтиран път, който все още е в гаранция и това наистина е много странното. Как път, новоремонтиран, след по-малко от година започва да дава дефекти?", коментира регионалният министър Николай Нанков. 

От фирмата са категорични, че пътят е разрешен за ползване от комисия без да са отчетени дефекти. 

"Много е лесно да кажем, че строителят е виновен в една ситуация. Строителят изпълнява това, което е по проект, и това, което възложителят му е възложил. Обектът е приет без забележки. Няма как това като се приеме, след това строителят да е виновен. Може да има проблеми, ама те не са в строителя", заяви Николай Михайлов, председател на Надзорния съвет на "Трейс груп". 

Експерти по пътна безопасност  показаха дефекти при ремонта, които може да са допринесли за фаталното произшествие. Като лошо сцепление и слаби мантинели край шосето.

Освен проблеми с асфала от Института по пътна безопасност намират нередности и при поставянето на мантинелата.

Гледайте повече във видеото. 

ВСИЧКО ЗА ТРАГИЧНИЯ ИНЦИДЕНТ ЧЕТЕТЕ ТУК

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.