В Европа те вече са хит, но се появиха и първите проблеми

Все повече хора се качват на електрически тротинетки у нас. Освен заради бързото придвижване в града, те са предпочитани и защото са много икономични. Докато в България тази мода все още набира скорост, то в Европа се появиха и първите инциденти с тях.

Велоалея в Пловдив завършва в пропаст

Георги е един от първите в България, заменили колата с електрическа тротинетка. „Страшно много ме улеснява в трафика, мога да вляза в банки, кафета, офиси, заведения. Сгъвам го в метрото, нямам никакви проблеми, като едно зареждане е около 11 стотинки”, каза Георги Вангелов.

Освен икономична, тротинетката е и маневрена.С едно зареждане може да измине над 30 км, а скоростта, която развива е до 25km/h. Заради тези преимущества и търсенето у нас расте.

„Ако миналата година сме продали за цялата година 15-20 бройки, тази година само за първото тримесечие сме продали над 100-200”, посочи управителят на спортен магазин Димитър Трополов.

СПЕЦОПЕРАЦИЯ: Засилен пътен контрол започва в цялата страна

Докато в България електрическите тротинетки все още набират скорост, в Европа те вече са хит. Но се появиха и първите проблеми.

Париж е мястото, където над 20 000 тротинетки кръстосват улиците всеки ден. „Има тротинетки навсякъде. Човек може да си вземе във всеки един момент. Просто си инсталира една апликация”, разказа Георги Цочев.

Заради много инциденти с електрически тротинетки, френските власти  въвеждат регулация.„Може да се кара само по велоалеите. Въведоха и много други правила. Ограничиха и скоростта, сега е до 20 км/ч. Оказа се, че човек е длъжен да има застраховка за карането на тротинетка. От типа "Гражданска отговорност", в случай, че причини щети на някой”, допълни Георги Цочев.  

Как да изберем безопасно колело за детето си

Ясни правила за електрическите тротинетки и скутери у нас няма. „Отделна регулация няма. Оказва се, че почти всички страни са хванати неподготвени от този бизнес. В същото време интересът е много голям към тях. София също не е изключение, каза Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

„Предимно се движа по велоалеи и очертания по пътя, където мога, защото банкетите са много тесни и в повечето случаи има шахти, които са и отворени и когато се засилиш, може да паднеш”, добавя Георги Вангелов.

Специалистите съветват хората с такива тротинетки да използват предпазни каски, наколенки и налакътници, както и светлоотразителни жилетки и, разбира се, да карат внимателно.

Репортер: Кристиян Попов и Петя Желева

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.

Редактор: Георги Генов