Темата коментира Владимир Илиев

„Това е една система, която липсва на българина. Има някакво несъответствие. Това е базирано най-вече на някакви сметки – математически и финансови. Аз разглеждам  тази система като възможност да подобри и дисциплинира шофьорите. Да ги амбицира да станат все по-добри шофьори и по този начин да се грижат за своята квалификация непрекъснато. Защото шофирането е един постоянен процес на обучение”. Това заяви в ефира на „Плюс-Минус. Коментарът след новините” председателят на Българската федерация по автомобилен спорт Владимир Илиев.

Предложението за системата „Бонус-малус” вече е на сайта на КФН

„Въпросът е вече как ще бъде приложено. Веднъж се направи опит  от институциите да вкараме тази система в действие. Тя претърпя нещо като катастрофа, не можа да се стигне до въвеждането й, не знам по какви причини. Сега се дава втори шанс. Той ни позволява повече време да мислим и как да адаптираме системата към конкретните наши условия. Защото едно е да шофираш по едни изрядни пътища и да не допускаш нарушения и щети по автомобилите, друго е да шофираш по пътища, които не отговарят на тези условия” смята той.

Работата по системата "Бонус-малус" продължава

„Действително ще се оценяват и автомобилите, и шофьорите. По мое мнение трябва да се акцентира основно върху шофьорите, а не върху автомобилите. Но доколкото разбирам ще има клас и върху шофьорите. Защо трябва младите шофьори да бъдат предварително обявени за некадърни или да бъдат наказвани предварително? За това, че са млади ли? Аз доколкото знам има критерии за шофьорите по възраст. Младият шофьор ще плаща повече. Защо и хора като мен, които 50 и повече години шофират и плащат на застрахователи, трябва да плащат наравно с другите?”, пита Илиев.

"Темата на NOVA": Гражданска (без)отговорност (ВИДЕО)

Той препоръчва да се акцентира върху шофьорите. Според него те са тези, които стават причина за катастрофите.  Илиев смята, че трябва да се помисли върху оценката на щети те и на катастрофите и наказанията.

Гражданска (без)отговорност в “Темата на NOVA“

„От 2020 година всички ще започнем да трупаме точки. Наказанията, които ще получим за нарушения на правилника, или щетите, които ще причиним, ще ни донесат точките за 2021 година. Тук е тънкият момент, който на мен ми прави лошо впечатление. Ще ползваме нарушенията на пътя, за да трупаме точки. Според мен трябва да ги ползваме само когато има грубо нарушение. Превишил си скоростта с между 40 и 60 км/час, минаваш на червено, шофираш с алкохол. Но такива ежедневни нарушения, ако почнат да ни трупат точки, къде отиваме?  Всеки шофьор прави нарушения и не след всяко нарушение стига до пътно транспортно произшествие”, категоричен е той.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

 

Редактор: