Според експерт най-важното е да има стара и нова цена, за да сме сигурни, че има намаление
Внимание – измами в интернет! COVID-19 поощри интернет търговията, която наред с предимствата, крие подводни камъни и възможност за злоупотреби, за които в предаването "Социална мрежа" по NOVA NEWS разказва Богомил Николов, председател на Асоциация "Активни потребители".
По думите му е било логично да има големи намаления и отстъпки с отварянето на моловете, защото има много залежали стоки, а за някои дрехи активният сезон е отминал.
Според него най-важното е на етикета да са посочени и старата, и новата цена, за да сме сигурни, че има намаление.
"По-добре да не гледаме процентното намаление, а самата цена. Трябва да не се отказваме да си търсим правата и да сигнализираме на институциите", призова Николов.
ИЗМАМА: Използват имена на известни медици за продажба на хранителни добавки (ВИДЕО)
"Търговец в Африка и Азия може да бъде недосегаем за закона тук. Затова трябва да си даваме сметка къде е локализиран конкретен сайт, от който пазаруваме. Ако е извън ЕС, търсенето на права става много трудно. Да внимаваме с Китай, откъдето са мнозинството", обясни той.
"Липсата на контакти на търговеца е най-честото нарушение. Освен това, при онлайн покупките няма 30-дневен срок за връщане", каза още Богомил Николов.
Целия разговор гледайте във видеото.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и и HUAWEI AppGallery ТУК.