Снимка: БГНЕС
Подробности от Сибина Григорова и Кръстина Стефанова
Вълна от съпричастност у нас след руската инвазия в Украйна. За дни се появиха много кампании, които са готови да помогнат на украинските бежанци.
Няколко жени обаче се опитват да съберат на едно място всички качествени кампании. Целта на Сибина Григорова, Кръстина Стефанова и Десислава Олованова е хората да са наясно къде могат да дарят, а информацията за тези дарения да се праща в Министерския съвет.
„Събираме данни за всички кампании, за да ги верифицираме по някакъв начин и да ги дадем след това на МС, на медиите. Така хората могат да се ориентират, когато искат да дарят”, заяви Сибина Григорова.
Кампаниите са разделени в три категории. Организаторките обясниха, че вече има много дарени дрехи и няма нужда от повече.
От утре на ул. „Шипка” 23 в София ще има пункт СУОБ „Мати Украйна” и всеки, който иска може да помогне.
По света има две интересни кампании досега. При едната милиони хора резервират нощувки в апартаменти в Украйна и заплащат за тях, без да имат никакво намерение да пътуват дотам.
Другата кампания е от Германия. Сибина Григорова обясни, че там вече е събрана сумата от 69 милиона евро в една обща кампания. В петък е бил финалът на конкурса „Евровизия” за избиране на немския участник. На него се е появила украинската изпълнителка от 2016 г. За по-малко от 3 часа са събрани над 3 милиона евро, обясни Григорова.
Другата идея е приложението, ползвано по време на COVID кризата, в коетоо всеки можеше да се регистрира като заразен, сега да се преобразува и да се ползва от украинци у нас, които имат нужда от помощ.
Повече за кампаниите гледайте във видеото.
ВСИЧКО ЗА ВОЕННАТА ОПЕРАЦИЯ В УКРАЙНА ЧЕТЕТЕ ТУК