Снимка: iStock
Изплащането на сумите трябва да започне една година след датата на нереализираното заради пандемията пътуване
Повече от две години след началото на пандемията жалбите, свързани със спорове заради отменени резервации за настаняване или пакетни пътувания, продължават. До този момент туроператорите имаха три опции за компенсиране, ако почивката ни се е провалила. Според последните правила изплащането на сумите трябва да започне една година след датата на нереализираното заради пандемията пътуване.
Десетки туристи все още чакат парите си от един и същи туроператор. Повече от две години, след като екскурзиите им били анулирани, семействата не са получили обезщетенията си, въпреки многократните опити да се свържат с агенцията, на която предплатили различни суми.
Малко преди пандемията да започне Иванка Георгиева от Варна организира екскурзия за семейството си до Анталия за май 2020 г. с помощта на туроператор. Сключва договор и предплаща част от сумата. COVID мерките обаче провалят дълго чаканата почивка.
“Ние сме подали заявление към туроператора за възстановяване на заплатената от нас сума в размер на 3500 лв. – това е капарото, което сме предоставили. И съответно сме отказали възможността да ползваме ваучер за същата сума. Срокът, в който парите трябва да ни бъдат възстановени, е 12 месеца след датата на изтичане на договора. Това означава, че трябваше да ги получим на 13 май 2021 г.”, коментира Иванка.
Година по-късно обаче парите не идвали, въпреки многократните уверения от туроператора, че обезщетенията ще бъдат изплатени навреме.
Целия разговор гледайте във видеото.
Очакваме вашите сигнали и предложения за теми на имейла и Facebook страницата на рубриката „На твоя страна”.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.