При омбудсмана са постъпили множество жалби от битови клиенти
Омбудсманът Диана Ковачева сезира председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране след множество жалби от битови клиенти заради високите сметки за парно.
„Към днешна дата клиентите на топлофикационните дружества заплащат исторически най-високите цени за последните 30 години. Аргументът, с който омбудсмана два пъти настоява цените на топлинната енергия да бъдат понижени, е рязкото и трайно поевтиняване на природния газ”, заяви експертът по „Права на потребителите” към кабинета на омбудсмана Весела Ванева.
„Сметките са много високи. Имаме пореден месец, в който потребителите обръщат внимание, че няма съответствие между тяхното потребление и фактурите, които пристигат. Например, жилище 60 кв.м. е с 450 лв. месечна сметка”, каза тя.
„Булгаргаз” очаква по-ниска цена на газа през март
По думите на Ванева КЕВР има законно задължение да осигурява баланс между интересите на енергийните предприятия и потребителите.
„Действащите цени на топлинната енергия съответстват на кризисните високи цени на газа от 2021 г. и 2022 г. От лятото на 2023 г., когато газът беше значително по-евтин, цените не само не бяха понижени, а дори бяха повишени”, уточни експертът.
Ванева обърна внимание, че честното отчитане на поевтиняването на природния газ е изцяло в ръцете на КЕВР.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase