Снимка: БГНЕС
Теми на общинските съветници бяха реорганизацията на движението по бул. "Патриарх Евтимий" и Симеоновския лифт
Две извънредни заседания в Общинския съвет на София заради политическите скандали от последните дни. Първото - с взаимни обвинения кой е виновен за спирането на Симеоновския лифт към Витоша. Второто - заради новата организация на движение в центъра на столицата.
След спирането на лифта столичните общинари се събраха на извънредно заседание. Взаимни обвинения между ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ белязаха неговото начало.
Началото на заседанието на Общинския съвет на София се забави заради нападки между общинарите – заради наводненията, промените на бул. „Патриарх Евтимий” и спирането на последния лифт на Витоша. На днешното заседание бяха поканени бившият премиер Бойко Борисов, бившият столичен кмет Йорданка Фандъкова, представители на екоминистерството и представители на природен парк „Витоша”. Не беше поканен собственикът на „Витоша ски”. Заседанието започна с взаимни обвинения и общението на кмета Васил Терзиев да изследва фактите между 2007 и 2024 за лифтовете на Витоша.
„Получихме информация, че собственикът на лифтовете на Витоша е решил да преустанови дейността на Симеоновския лифт. С това той нарушава концесионния договор. След това започна политическото говорене на кмета на София Васил Терзиев, на „Спаси София”, на „Продължаваме Промяната”. За това днес пожелахме да има извънредна сесия. За пореден път Теризев и екипът му не си е свършил работата”, каза Антон Хекимян от групата на ГЕРБ-СДС.
За изслушване бяха поканени лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов и бившият столичен кмет Йорданка Фандъкова.
„Симптоматично е, че двамата основни отговорници за ситуацията, в която сме изпаднали днес, не се появиха. С това ясно заявиха, че очевидно ги е страх, не желаят да носят отговорноси. Тези хора си имат имена – Бойко Борисов и Йорданка Фандъкова”, заяви Борис Бонев от ПП-ДБ-СС.
ГЕРБ върна въпроса и попита защо кметът Васил Терзиев не е направил среща със собственика на “Витоша ски”, както и защо не е повикан на заседанието днес.
Представителят на ИТН в Столичния общински съвет Пламен Данаилов каза, че за тях е неприемливо изказването на председателя на СОС, че в рамките на този мандат – т.е. до 3, години се надяват да осигурят достъп чрез лифтовете до планината. „Това е изключително безхаберие”, обясни той.
„С тази кървяща рана на София и това, което гневи столичани, е, че години наред имаме остарели съоръжения. През цялото време слушаме как не могат да бъдат модернизирани. Не може 1,5 млн. софиянци да са заложници на едни дребни интереси”, каза Иван Таков - председател на Комисията по транспорт и общински съветник от "БСП за България".
Възможността на софиянци да загубят достъп и до трите лифта на Витоша, Терзиев обясни с неясната собственост и обеща решения. „Надявам се, моето предложение да създадем временна комисия към Общинския съвет, която да се занимава само с този казус, ще му даде приоритет. Когато едно нещо е важно, хората трябва да се събуждат с тази идея. Поемам ангажимент при нас, в администрацията да има човек, който да се занимава само с това. 1,6 млн. софиянци очакват от нас решение”, каза Терзиев.
Като причина софиянци да загубят достъп и до трите лифта на Витоша, той обясни неясната собственост. „Тази разпокъсана собственост и безотговорност води до това, всеки да сочи към другия и да няма решение”.
Симеоновският лифт вече няма да работи
От управлението на Природен парк "Витоша" и Агенцията по горите обясниха, че при тях няма подадени документи за спирането на Симеоновския лифт и за каквито и да е други намерения и предложения от страна на инвеститора. В това време от "Витоша ски" представиха концепция за развитието на планината с инвестиция от над 100 млн. евро за следващите между 2 и 6 години.
След скандалите за лифта започна и второто извънредно заседание - за организацията на движение в София.
ГЕРБ нападна управляващите, че проектът за движението по бул. "Патриарх Евтимий" е незаконосъобразен. "На 9 май е предаден проекта - несъгласуван. Без нито 1 институция. Бързо са действали - от 7 да 9 май са входирали проекта. Изпълняват съгласуван проект", смята Прошко Прошков, общински съветник от ГЕРБ-СДС.
"Това е протокола от комисията, която според общинската наредба е органът, който съгласува проекта за организацията на движението. Проектът се съгласува - има подписи - СДВР, анализи на трафик, Пътна полиция", обясни Борис Бонев.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase