Коментар на киберексперта Смеон Нгуен

"Глобалният IT срив не навсякъде е преодолян, но все пак има официално решение от Crowdstrike и е започнато да се работи върху анализ на проблема. Когато софтуерът на определена компания се използва от хиляди други компании, това изисква доза доверие към производителя на софтуера и в случая, пускайки такова обновление, което явно не е било тествано достатъчно добре върху малка група от компютри, се стигна до този проблем". Това обясни в ефира на "Събуди се" киберекспертът Смеон Нгуен. 

„Синият екран на смъртта”: Срив в IT системите блокира работата на банки, медии и авиолинии по цял свят

Той обясни и на какво точно се дължи срива в системите. "По данни към момента изглежда, че проблемният конфигурационен файл 291, който следи за комуникацията между процесите, се е опитал да достъпи регион в памета, който не съществува и който е причинил грешката. Ако това беше обикновена програма, а не антивирусна програма, просто системата щеше да забие и всичко да приключи. Но в случая, тъй като е по-специфичен софтуер, това предизвика грешката", посочи той. 

Целия разговор гледайте във видеото. 

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase