Има ли резултат след реакцията на държавата по случая
Продължава сагата с шофьорите на тежкотоварни автомобили, на които им се налага да чакат почти денонощие, за да преминат границата ни с Румъния. Чакащите за „Дунав мост” са категорични, че нямат избор и задължително плащат на конкретен паркинг, за да получат ред в опашката за преминаване на границата.
За да преминат към Румъния по „Дунав мост” при Видин, шофьорите трябва да влязат на единствения паркинг, който е частен, да получат пореден номер и да платят такса за престой. „Вариантите са два – или влизаш в паркинга, или ти трошат фаровете по-надолу след моста”, каза шофьор. При Видин това е единственият вариант камионите да бъдат пропуснати към моста, а на входа дежурят служители на паркинга.
На какво се дължат тапите от камиони на „Дунав мост” 2
В Русе работи система за виртуална опашка. „Редът е през буферния паркинг, за да си вземем номерче. След това аз не оставам на паркинга, но някои го правят”, обясни шофьор на камион. Раздавали им пейджъри, които като звъннели, започвало реденето на опашка. „Около 6 часа стоях на първия паркинг. Задължително е, иначе не ви пускат”, споделя друг водач. „Редът е през буферния паркинг. Първо да си вземем номер и след около 5 часа отиваме на границата”, разказа друг за последователността на дейностите.
Според управата на буферния паркинг получаването на пореден номер за преминаване на границата, не е обвързано с престой на камиона в тяхната платена зона. „Всеки шофьор на камион е спокоен да изчака там, където намери за добре. Не е задължен да изчаква в паркинга. Ние уведомяваме шофьорите кога е техният ред. Всеки има 12 часа да премине границата, след като излезе реда на виртуалната опашка. Никой не е принуждаван да спира точно тук. Всеки е свободен да спира където желае. НАП ни провери за четвърти път тази година и нямаме нарушения”, заяви управителят на базите на един от буферните паркинги Валери Христов. Няма такса за издаване на номерата, твърдят още администраторите на виртуалната опашка. „Те са напълно безплатни и никога не се е заплащало за тях”, допълва Христов.
Припомняме, че министър-председателят Димитър Главчев създаде работна група със задачата да предложи трайно решение на проблема с буферните паркинги за тежкотоварни автомобили по граничните контролно-пропускателни пунктове. Целта е да бъдат предприети и спешни мерки за облекчаване на трафика, максимално да се намали времето за изчакване, да се осигури равнопоставеност на товарните превозни средства и предвидимост в процеса на обработката им.
Още по темата вижте във видеото.
Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase