Влакът „Синият Дунав” е от рециклирани вагони от Германия
След 6-годишно прекъсване беше възстановена директната железопътна връзка между Русе и София. Транспортният коридор е много важен за Северна България. Композицията "Синият Дунав" беше спряна заради липса на пътници, което създаде неудобства на хората. До средата на декември БДЖ ще направи разчети и ще прецени дали след пускането ѝ композицията ще продължи да функционира.
Влакът с емблематичното име „Синият Дунав” беше посрещнат на Централна гара в Русе с изпълнение на валса „На хубавия син Дунав“. Композицията потегли в 6 и 17 часа. Сред първите пътници по директната линия до София беше и възрастно семейство, тръгнало на почивка в Искрец.
„Синият Дунав” е от рециклирани вагони от Германия. Заедно с част от пътниците екипът ни открива удобствата и неудобствата от пътуването. Вместо USB портове за зареждане на електронни устройства, пътниците откриват контакти между седалките, но се оказва, че те не работят. Екипажът обяснява, че вагоните са получени буквално часове преди първия курс, а от ръководството на БДЖ обещаха веднага да решат този проблем.
БДЖ пуска новите германски вагони по линията София-Русе
По пътя си влакът спира на няколко от по-малките гари в област Русе, което дава възможност и за придвижване на кратки разстояния. На гара Борово дори беше посрещнат със знаме от екипа на цялата общинска администрация, които също се качиха да се повозят за една спирка.
Пътят от Русе до София е около 6 часа, а разписанието на част от трамвайните линии е съобразено с пристигането на влака в 12 часа и 15 мин. Той спира на гара София-Север заради ремонт на част от коловозите на Централната столична гара. Обратно към Русе влакът тръгва в 14.35 ч. от Централна гара.
Възстановяването на директния влак Русе-София струва на държавната компания 280 хиляди лева. В зависимост от броя на пътниците, БДЖ ще направи разчет на рентабилността.
Повече по темата гледайте във видеото.