Ще доведат ли обещаните законодателни мерки до намаляване броя на катастрофите?

Кои са 36-те най-опасни пътни участъка у нас според АПИ? Ще доведат ли обещаните законодателни мерки до намаляване броя на катастрофите? Темата в „Здравей, България” коментираха бившият шеф на „Пътна полиция” в ГДНП Алекси Кесяков и  председателят на Научно-техническия съюз по транспорта инж. Ясен Ишев.

Двамата се обединиха около мнението, че мерките, които се предприемат са нещо добро, но няма да започнат да действат моментално. Затова преди всичко шофьорите трябва да коригират поведението си, за да се избегне пътният травматизъм. 

Обезопасяват смъртоносния участък Русе – Бяла

По думите на Алекси Кесяков всяко действие, свързано с пътната инфраструктура дава резултат и това е една постоянна дейност. "Сега извадихме места с концентрация на ПТП. Но данните са за миналата година. Новите ще станат ясни на 1 юли, когато се осъвременява информацията, която се дава от "Пътна полиция", от Министерството на вътрешните работи. Търсят се участъците с натрупване на ПТП и след това тези данни се дават на МРРБ", заяви Кесяков.

Ишев обясни, че се следва Наредба 5, която указва кои места са с концентрация на ПТП. Това са участъци с произшествия, които са се случили в продължение на определен период от време  на 300-метрова отсечка от пътя. Той подчерта, че при нашата  републиканска пътна мрежа, която е 20 000 км - за да се спази междуремонтният срок, който е между 7 и 9 години, трябва  да бъдат рехабилитирани по 2 000 км пътища на година. "Това не се прави, разбира се. И виждаме какъв е резултатът. Пътищата стават все по-лоши", посочи той. 

Целия разговор гледайте във видеото. 

Редактор: Станимира Шикова