Режисьорът сподели, че филмът „Мегалополис“ е бил "пророчески"

Режисьорът на "Кръстникът" Франсис Форд Копола коментира „несигурността“, породена от митата, които президентът Тръмп наложи. Той заяви, че въвеждането на тези тарифи би било „като да треснеш вратата“ за потенциалните финансови печалби за Съединените щати.

Носителят на „Оскар” посочи, че инфлация е имало не само в САЩ, но и по целия свят, и въпреки това страната е успяла да се справи.

Той каза още, че в САЩ има много пари, но „тези мита са като да затвориш вратата за една много просперираща ситуация“.

Копола разкри, че след преизбирането на Тръмп, прожекциите на новия му филм „Мегалополис“ се разпродават, тъй като в него се сравнява падането на Римската република с бъдещето на САЩ.

„Ти си нашият герой, ти написа правилата”: Франсис Форд Копола получи наградата за цялостно творчество на AFI (СНИМКИ)

Режисьорът сподели, че е лентата е била "пророческа". Преди излизането на филма, Копола разказа по време на фестивал в Ню Йорк за вдъхновението си да създаде „римски епос, разположен в модерна Америка като Рим“.

САЩ наложиха мита на всички филми, произведени в чужбина

„Днес Америка е Рим и тя е на път да преживее същото, по същите причини, поради които Рим загуби своята република и се сдоби с император. Беше много предвидливо да се направи филм за Америка като Рим, защото това ще се случи след няколко месеца“, каза той.

„И причината е същата - Рим по онова време е бил толкова проспериращ, че сенаторите са се интересували само от своята власт и богатство, без да управляват държавата. Същото се случва и тук. Нашият Сенат и нашите представители са все богати хора, които използват властта си, вместо да управляват страната, която сме в опасност да я загубим”, каза още Копола.

„Мегалополис“ излезе по кината през май 2024 година. Лентата е с участието на звезден каст, включващ Адам Драйвър, Джанкарло Еспозито, Натали Емануел, Обри Плаза, Шая Лебьоф, Джон Войт, Лорънс Фишбърн, Талия Шайър, Джейсън Шуорцман, Катрин Хънтър, Грейс ВандърВаал, Клоуи Файнман, Джеймс Ремар, Д.Б. Суини и Дъстин Хофман. Филмът получи много негативни коментари, както от любители на киното, така и от критици.