Недостиг на преподаватели, намаляващ брой ученици са само част от предизвикателствата
Образованието в малките населени места остава един от най-сериозните и дългосрочни предизвикателства пред българската образователна система. Недостиг на преподаватели, намаляващ брой ученици, ограничен достъп до извънкласни дейности и дигитални ресурси – това са само част от реалностите, пред които са изправени училищата в десетки български общини.
Приеха промените в Закона за висшето образование
„В училище, издигнато преди 200 години, учителят може без проблем да предаде урока на учениците си. Дали обаче можем да кажем същото за лекар или хирург, който да работи в нова болница, а сегашните лекари да се върнат в условията си 200 години назад? Така трябва да се променя и развива и образованието”, каза Мирослав Павлов, директор на Професионална гимназия „Васил Левски“ в град Мездра в предаването „Социална мрежа” на NOVA NEWS.
Според Павлов в момента често се говори за промени и обновяване на материалната база в училищата, въпреки че програмите и условията в образователната система остават без такива. По думите му в реалност, в която отговорите идват по-бързо от въпросите, е редно да се инвестира в иновации.
„Децата на нашето време растат и се адаптират бързо към новостите. Те имат своите потребности – особено и децата със специални образователни потребности. А за тях не се прави достатъчно”, посочи още той.
„За малките училища – нашето е с 38 ученици – с малък бюджет също, е много важно да се надгради идеята на делегираните бюджети. Финансирането трябва да се разпредели и планува според индивидуалните нужди на всяко училище но на по-високо равнище, не еднолично от ръководството на учебното заведение”, каза още Мирослав Павлов.
Повече по темата вижте във видеото.
Редактор: Цветисиана КостоваПоследвайте ни