Снимка: БГНЕС
В периода 2009-2012 г. холдингът загубил 192 932 000 лева
„До момента единственото, което е изпълнено от препоръките за оздравяване на железниците, включително и от Световната банка, са съкращенията на персонал“, заяви министърът на транспорта Данаил Папазов в четвъртък.
По последни данни за последните четири години от БДЖ са съкратени 4 701 души, което е 40% от персонала.
В Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) ситуацията е сходна. За периода 2009-2012 г. са прекъснати договорите на 3 173 души или 20 на сто от от общия брой на служителите.
„До момента ръководството на железниците е работило без план и визия как да се развива жп транспортът“, коментира още Папазов.
При управлението на Тройната коалиция сумарно загубите на Холдинг БДЖ са 2 497 000 лв., а субсидията - 40 149 000 лв. В периода 2009-2012 г. загубата възлиза на 192 932 000 лева, а субсидията е увеличена на 676 638 000 лева, съобщи министърът.
Той допълни, че вече е изготвена нова стратегия за развитие на транспорта и пощите. Част от мерките предвиждат оздравяване на Холдинг БДЖ и преструктуриране на БДЖ „Товарни превози“. Така например, до края на 2014 г. администрацията на БДЖ ще трябва да опразни сградата на ул. "Иван Вазов" в София и да се нанесе на Централна гара и гара Подуяне. А зданието първо ще бъде прехвърлено на НКЖИ, а след това - продадено.
Идеята, засягаща пощите, пък е те да станат фронт офиси и да предлагат административни услуги.