Снимка: архив БГНЕС
Дружеството може да възрази на твърдението в рамките на 45 дни
Комисията за защита на конкуренцията предяви твърдение за злоупотреба с господстващо положение на „Летище София”. Според КЗК нарушението е чрез ценовата политика по налагане на необосновано ниски цени на пазара на услуги по наземно обслужване на въздухоплавателни средства на столичното летище.
„‘Летище София’ ЕАД е предприятие с господстващо положение на пазара на услуги по наземно обслужване на въздухоплавателни средства на летище София. Проучването показа, че от началото на 2011 г. до настоящия момент ефективната цена, която дружеството оферира на авиопревозвачите, не покрива разходите по производство на услугата в дългосрочен период, като се наблюдава тенденция на понижаване и общо намаляване на цената”, посочват в мотивите си от комисията, предаде БГНЕС.
От КЗК отбелязват, че предлаганите цени са намалени противно на икономическата логика, като предприятието жертва печалбата, която би реализирало при нормално конкурентно поведение.
Комисията за защита на конкуренцията твърди, че ценовата политика на „Летище София” би могла да доведе до неоправдано повишаване на цените и до ограничаване на качеството на предлаганите услуги. Аеропортът може да възрази писмено в срок от 45 дни.