Правителството прие план, върху който ще се разработват и конкретни проекти
Кабинетът прие план за развитието на отделните региони през следващите 7 години.
Въз основа на него ще се разработват и конкретни проекти, които ще се реализират с пари от оперативните програми.
Амбицията на правителството за югозападния регион е да достигне средното ниво на развитие в Европейския съюз. Това трябва да стане чрез повишаване на конкурентоспособността на местната икономика, развитие на техническата инфраструктура и повишаване на жизнения стандарт.
Засега обаче за тази част на страната е характерен сериозният контраст между столицата София и доста по-бедните погранични регион. Сериозен проблем е и обезлюдяването.
Подобна е картината и на югоизток – икономиката гравитира основно около крайбрежието, по-навътре в сушата обаче има много пустеещи райони като Странджанско-Сакарския, например.
В този регион целите са свързани най-вече с допълнителното развитие на туризма. Ще се работи и за подобряване на пътната инфраструктура.
Още по-сложно е положението в Северозападния регион. Като основен приоритет се посочва преодоляване на изоставането в структурно и демографско отношение.
Там безработицата и обезлюдяването по традиция са особено тежки. Затова и предизвикателствата изглеждат сериозни. Масово закриване на предприятия оставя хората без поминък. Проблеми има и с пътищата, като особено тежко е състоянието на прохода Петрохан и Искърското дефиле. Светлина в тунела обаче е пускането на Дунав Мост 2. Ще се развиват и комуникациите, и ресурсите на Дунав.
На североизток като приоритетни се очертават развитието на инфраструктурата и икономиката, свързана с морето. Магистралата между Шумен и Варна отдавна мъчи не само местните, но и гостите на морския град.
Що се отнася до Северния централен регион, там се предвижда помощ за най-изостаналите общини и развитие на малкия и среден бизнес.
В Южния централен регион ще се акцентира върху развитието на пътната инфраструктура и туризма.
Тук е моментът да отбележим, че пътищата, например в Смолянско и Пазарджищко, са в особено окаяно състояние. В района на Смолян няма и алтернатива освен автомобилния транспорт.