Такситата плащат лицензи, а тази фирма има ценово предимство на пазара, заявиха от КЗК

 

„Юбер” е една иновативна платформа, която свързва пътници и шофьори. Тя не осъществява превоз. „Юбер” е част от споделената икономика”, заяви Димитър Радуков – ген. мениджър на „Юбер” за България в предаването „Здравей, България”. 

 

Споделената икономика по думите му в момента разтърсва старите сектори. 

 

„Сблъскваме се с остаряло законодателство, което е писано миналия век”, заяви Радуков.

 

Всеки може да стане шофьор на „Юбер”, стига да има чисто съдебно минало, без сериозни нарушения в КАТ, валидна шофьорска книжка, кола до 10 години, обясни Радулов. 

 

„Решението ни е юридически много обосновано. Всички останали конвенционални таксита плащат определени лицензи, подлежат на определена регулация, заяви Марио Гаврилов, говорител на КЗК. 

 

„Проследихме няколко сайта за споделено пътуване, в които няма финансови отношения. Там маршрутът се определя от шофьора, а не от пътника. И хората, които ползват тези сайтове, не плащат нищо”, обясни Гаврилов. 

 

По думите му секторът на таксиметровите услуги е свръх регулиран. 

 

„Юбер” имат ценово предимство на пазара”, заяви още Марио Гаврилов. 

 

„Ние реално предлагаме по-добрата алтернатива. Относно решението на КЗК това е без прецедент в Европа”, заяви Радуков.