С тях министерството трябвало да информира обществото за своята дейност
Скандал с обществена поръчка на Министерството на образованието и науката.
Институцията планираше да похарчи общо два милиона лева европейски и държавни средства за рекламни запалки, ключодържатели, ножчета и възглавнички за пътуване.
я и проекти чрез брандирани сувенири. Всички те трябваше да имат логото на оперативната програма "Наука и образование за интелигентен растеж" и да бъдат раздавани за период от 4 години.
След въпросите ни на кого и защо ще бъдат давани подаръци и засиления медиен интерес към темата министърът на образованието Меглена Кунева, обяви, че прекратява поръчката.
„Изключително възмутително е, че процедурата е пусната в мое отсъствие“, коментира министърът, която е в отпуск. Меглена Кунева ще поиска от вицепремиера Томислав Дончев и колегите си министри, при които има оперативни програми, да предоставят на МОН информация за добри практики в техните процедури и за размера на средствата, предвидени за рекламни материали и сувенири.
Какво всъщност предвиждаше поръчката? От официален документ, качен на 15-ти август, става ясно, че за да се рекламира просветното министерството се нуждае от 10 комплекта с инструменти, включващи отвертки и клещи, 50 мултифункционални ножчета с минимум 11 функции, 50 луксозни метални запалки с кожен калъф и още 100 пластмасови, 10 луксозни портфейла за пътуване от естествена кожа с ексклузивен дизайн, 10 меки хавлиени кърпи за плаж с плюшена лицева страна.
В дългия списък са включени още луксозни дъждобрани и надуваеми възглавнички за път. Заместник- министърът Диян Стаматов не видя нередности в поръчката. „Колкото повече рекламираме нашето образование, толкова по-добре”, коментира Стаматов. Така и не стана ясно как просветата върви със стъргалка за лед за автомобил или пък с антистрес топки.
Според министерството луксозните стоки не са предвидени за ученици и учители, а за партньорите по различните проекти, за които кандидатстваме. Новината за поръчката пък предизвика истински фурор в социалните мрежи. Потребители се надпреварваха да предлагат дизайн за бъдещите подаръци.