Откритието е на учени от Харвард

Учени от Харвард установиха, че сменянето на опашката в магазина е лоша тактика, защото така човек обикновено чака по-дълго, съобщиха в. "Дейли телеграф" и БТА.

Огромно задръстване на пункт „Кулата”

Последният на опашката обикновено е по-нервен и е два пъти по-вероятно да се премести на съседна каса, дори и там да има повече хора. Вероятността въобще да се откаже от покупката пък е четири пъти по-голяма. 

Опашка за книга на български автор се изви в София

Решението според учените е човек да се разсее, като заговори стоящия преди него на опашката. Така скоро зад него ще застане някой друг.

СЛЕД ЧЕРНИЯ ПЕТЪК: Киберпонеделникът отбеляза нови рекорди (ВИДЕО)

Експериментът бил направен компютърно. Учените от Харвардското бизнес училище казали на доброволците, че ще им отнемат само пет минути. В действителност тестът продължил само минута. Когато доброволците сядали пред екрана, трябвало да чакат, докато видят виртуална опашка.

ИСТЕРИЯТА "ЧЕРЕН ПЕТЪК": Колко платихме и какво си купихме?

След това можели да чакат, да се преместят на друга опашка или да си тръгнат. Около 20 процента от участниците проявили нетърпение и се преместили на друга опашка, като така чакали около 10 процента по-дълго, отколкото ако си били останали на мястото. Тези, които сменили мястото си два пъти, в крайна сметка чакали с 67 процента по-дълго. 

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. 

Редактор: