Регионалният министър е категоричен, че това не е за сметка на качеството на пътищата
Магистралите ни са най-евтините в Европа. Според регионалния министър Николай Нанков обаче това не било за сметка на качеството.
Междувременно стана ясно, че завършването на най-чакания аутобан – „Струма”, ще се забави. В момента строителството е спряно заради откритото археологическо находище.
Най-рано през май 2019 г. ще стартира реалното строителство на магистралата по трасето към Гърция, по което стотици хиляди българи пътуват всеки ден.
ЖЕГА В ПАРЛАМЕНТА: БСП и министър Нанков се скараха за магистралите
Предсрочно, с осем месеца по-рано, ще приключи изграждането на отсечката между Кресна и Сандански.
А „Хемус” ще е изцяло готова до шест години, обещаха управляващите.
Въпреки това, ремонтът на пътища и магистрали стана повод за разгорещен сблъсък между управляващи и опозиция в парламента.
За година страната ни е дала старт на пътни проекти за близо 1,4 млрд. лева. Твърдението, че се возим по най-скъпите пътища в Европа, регионалният министър определи като „спекулация". За сравнение цената на магистрала у нас била средно 3 млн. евро, докато в Румъния - двойно повече, а в Гърция - тройно. Процедурите също били прозрачни.
От опозицията обаче определиха думите на министъра опит за „евтин кризисен пиар".
Завършват предсрочно част от магистрала "Струма"
„Г-н министър, вместо да ни показвате шарени трасета като на ученици от първи клас, е хубаво да осъзнаете горчивата истина - в България магистралите се строят не за да има по-безопасно движение, а за да се усвояват милиарди. Тези магистрали се строят, за да бъдат впоследствие ремонтирани - пак с нови милиарди”, каза депутатът от БСП Таско Ерменков .
„Съжалявам за това, че правителството на Станишев маркира, чисти канавки, строи магистрали… Дойде първият кабинет „Борисов” и спря да маркира. Добре, че беше кабинетът „Орешарски" да строи магистрали, да ремонтира пътища, да оправя 40-50 годишните дупки като в Гулянци в момента”, отговори Нанков.
Далеч от жълтите павета настроенията също бяха на двата полюса. Разкопките край „Струма” скараха местните и властта.
„Ако трасето на магистралата в момента е стигнало до самия археологически обект и там се полага асфалт, ако излезе решение, че това нещо трябва да се запази и възстанови на място, какво ще направят? Как ще го преместят на този късен етап?”, каза Лазар Андреев, председател на Инициативния комитет за запазване на разкопките.
Нанков: Реалистично е през 2024 г. да имаме завършена АМ "Хемус"
По всяка вероятност античният град ще бъде запазен, увери кметът на Благоевград Атанас Камбитов.
„Няма място за никакво притеснение. Строителните дейности са спрени в периметъра. Знаете, че след празниците се създава комисия експерти, излизат със становище, има възможни технически решения, така че тези разкопки да бъдат запазени”, коментира градоначалникът.
Ако това обаче не стане, следва протест, заканиха се благоевградчани.
Междувременно друг протест затвори пътя Оряхово-Никопол, край село Милковица. Причината - лошото състояние на пътя.
От парламента министърът обеща рехабилитацията на участъка да започне веднага след празниците.
Репортери: Екатерина Николова/Мартин Георгиев
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
Последвайте ни