312 компании вече са оттеглили рекламите си от онлайн гиганта

312 компании вече са оттеглили рекламите си от онлайн гиганта Facebook. Кампанията за лишаването на социалната мрежа от приходи от реклама е заради неуспешните опити на Facebookда спре езика на омразата. Изтеглянето на рекламодателите доведе до сериозни загуби в пазарната стойност на компанията.

Кампанията “#ДаСпремОмразатаЗаПечалба” призовава рекламодателите да прекратят отношенията си с Facebook за месец юли. А причината - липсата на действия от страна на Facebookза контрол на публикациите.

Според експерти, най-вероятно от Facebookне са очаквали подобна мащабна реакция. Голяма роля играят и наближаващите президентски избори в Съединените щати.

„Изборите са ноември. За Facebook това е момент на осребряване на печалби. Те знаят, колко много пари има в такива моменти. Ако сега не се действа, това ще бъде продължено, за да има още по-голям натиск върху Facebook. Лично аз очаквам, че ще се задействат нещата и това ще доведе до инвестиции.”, обясни експертът по дигитален маркетинг Георги Малчев.

Но отбелязването на всички проблематични публикации не е печелившо за Facebook.

„Това е огромна инвестиция на ресурс за тях. Последните две, три години те много се пазят от всякакви инициативи и отговорности, при които да кажат - да, ние ще го направим, защото за тях това е огромна инвестиция.”, добави експертът.

А самият директор на Facebook обеща - всички публикации, които са в нарушение, ще бъдат отбелязани за потребителите, включително и предизборни такива. Изключение правят само постове, призоваващи към насилие - те ще бъдат незабавно премахвани.

„Няколко пъти в годината решаваме да оставим публикации, които са в нарушение на правилата, защото смятаме, че обществения интерес е по-важен от рисковете. Мисля, че е важно хората да могат да видят това съдържание сами за себе си.”, заяви Марк Зукърбърг.